# TODAY IS THE DAY

Ja, då drar det igång! Tre månaders dokumenterad träning och kost. Nu är det ju inte så att jag ska banta, utan jag vill bara ge min egen kropp de bästa förutsättningarna att bli starkare och mer alert. Jag har bestämt att jag kommer dokumentera kost sju dagar i veckan, och inte fem som många andra. Jag anser att det snarare stjälper än hjälper. Man går liksom och längtar och längtar och ”bara liiiiiite lite lite kan jag smaka” – istället för att helt och hållet bryta. Det är inget alternativ helt enkelt. Däremot har jag valt att få ta några glas vin ibland.

Detta ska såklart bilddokumenteras, och jag hade tänkt ta mina bilder för ett par dagar sedan – men vet ni vad som hände? Fick otrolig tandvärk i mitten på förra veckan, som jag vägrade kolla upp eftersom jag trodde det skulle gå över av sig själv om jag åt trehundra alvedon om dagen. Det gick dock inte över. Så, infektionen i visdomstanden spred sig vidare till halva ansiktet och jag förvandlades till en hamster och fick åka in akut till privatklink. Det är fortfarande inte helt bra, men börjar ge med sig – så förhoppningsvis kan jag ta de där bilderna imorgon! Tänkte dela dem med er också, tror jag :)letsdodiiizFör ett par veckor sedan gled jag runt i min älskade keps och Volcomtröja /

 

MY OWN THERAPIST

När jag har en liten down, som vi alla har ibland, så har jag förmågan att veta precis vad jag behöver för att må bättre. Jag känner mig själv och mina signaler utan och innan, vilket är himla skönt. Såklart vänder det inte direkt, men jag gör vad jag kan för att underlätta för mig själv och för att ta mig själv framåt och inte fastna.

Jag har alltid ägnat mycket tid åt träning. Alla möjliga sorters träning. Varför? För att jag älskar det. Jag mår bra av att utvecklas, jag mår bra av att känna mig stark, jag älskar hur grym kroppen är som faktiskt lär sig saker. Jag vill ge mig själv de bästa förutsättningarna, helt enkelt. Mitt ”hinder” är flåset, eftersom jag har någon typ av ansträningsastma. Jag kommer inte över en tröskel och in i andra andningen, och sen är det bra. Jättejobbigt och hämmande, men jag tänker såhär ”tänk hur jävla grym jag hade varit om jag inte hade haft problemet, eftersom jag faktiskt klarar av att göra såhär mycket nu!”. Sedan äter jag betablockare till och från, och då är det big nono till flås.

Men iallafall då, som jag berättade igår – ibland vill liksom inte huvudet. Ibland vill det ligga under täcket och gosa istället, och massa negativa tankar om träningen uppstår – fast jag älskar det. Så, vad gör vi för att lösa mitt problem?! Jo, jag kontaktade Helen Odenäng helt enkelt. Hon är licensierad träningscoach och inom näringslära, idrottsmedicin, ortopedmedicin och kostrådgivare. Det är ju inte det att jag inte har disciplin och motivation, för det har jag till 100% – men jag vill ha tillbaka glädjen, vilket jag tror jag kommer få nu. Så, under tre månader är det hon och jag. Och ni kommer säkert få ta del av lite delmål och framsteg här :) Nu väntar en hälsodeklaration! PhotoGrid_1408269339700

PUSH MYSELF

På senaste har jag varit himla trött och hängig, och har därför ibland lite svårt att förmå mig att göra saker – fast jag egentligen jättegärna vill. Det drar över mig som en våg, och helst av allt vill jag bara sova – men inget blir bättre utav det. Jag blir åtminstone inte bättre utav det. Jag måste göra saker för att få energi, och i normala fall har jag rätt bra disciplin – men nu tryter det lite. Därför måste jag dela med mig till er. Jag måste berätta att jag ska ta ut MTB:n på ett pass. På 2-3mil. Sådeså! Nu med detsamma! Puss!

NEW HOUSE

Tänk att jag har ett eget, alldeles underbart hus. Det som fick mig att falla för just detta var planlösningen och alla stora utrymmen. Vi har bo/bi 169/74 + fristående garage och en friggebod. Vi har stor tomt och sjöbevattning på två ställen, vilket är hur himla bra som helst. Vi hade tillträde hit den 16e juli, och sedan åkte vi på en veckas semester veckan efter – så vi har väl bara hunnit bo i lite drygt en vecka. Under den tiden har vi hunnit renovera master bedroom och min walk in closet. Sovrummet är halvmöblerat och wic:en är helt omöblerad, så det står på tur parallellt med att hitta en tapet som passar i köket. Vi har även hunnit med en del saker ute. N har breddat ena trappen, byggt staket och ”klätt in” nedre delen av altan. Från golvet ner till marken var det ca en halvmeter öppet, och det gillade inte jag/vi riktigt. Han har även hunnit med att byta lite murkna brädor på garaget, och sedan fick vi hjälp av svärfar att måla det! Jag har målat lite brädor, staketet och källardörren. Källardörren ska få sig ett par omgångar till, sen är den nog kritvit och fin :) Ja, som ni märker håller vi på för fullt, och ni ska få se före-, pågående- och efterbilder så småningom.

Mitt i allt detta positiva, så mår jag tyvärr inte speciellt bra. Knappt tagit mig ur sängen på två dagar och det enda jag vill göra är att sova. Har verkligen så himla ont i hela kroppen och min hjärna står typ i ”jag orkar inte nåmer”-mode. Fattar inte varför och blir så jäkla irriterad och trött bara på grund utav det..1233503_10152242811887215_3042987010490590737_nEn kväll vid klipporna på Skrea, när vi var i Halland. Min fina människa!